Spørsmål og svar
Vi tilbyr foreløpig gravstell i Oslo området.
Gravnummeret ditt finner du enkelt her: https://www.allslekt.org/gravplass-kart/
Du har også mulighet til å kun skrive ned navnet til avdøde, så finner vi gravnummeret i våre databaser. Gravnummeret er det som gjør at våre gartnere enkelt kan finne frem til graven.
Flere lurer på om graven også blir stelt i vintermånedene, ettersom at dette tradisjonelt sett ikke er typiske måneder for stell av grav. Ettersom at vi steller graven hver måned, vil det også bli utført stell av graven gjennom vintermånedene uavhengig hvilken stell-avtale du velger. Du får naturligvis bilde av graven også i disse månedene.
Detaljene rundt hva som blir gjort ved hvert gravstell avhenger av hvilke avtale du velger.
Her kan svaret variere litt ettersom hva slags avtale du har i dag.
Dersom du har avtale igjennom kommunen:
Det er din rett til å velge hvordan du vil at din grav skal bli ivaretatt. Kommunen sender gjerne ut faktura to ganger i året, og det er deretter ditt valg om du betaler eller ikke. Betaler du fakturaen vil kommunen utføre gravstell en gang dette halvåret. Betaler du ikke, vil det heller ikke bli noe gravstell, og du har da meldt deg av avtalen.
Dersom du har avtale med en privat aktør:
Dersom du i dag allerede bruker en privat aktør, er det så enkelt som at du tar kontakt og sier opp din nåværende avtale. Dette kan du gjøre selv, eller overlate det til oss.
Vi sender bilde av gravstedet med hilsen hver måned når graven er stelt (enten på mail eller telefon, det velger du).
Vi tror på enkle løsninger som skal gjøre det mulig for deg som pårørende å ha fokuset der du trenger.
Hos oss kan du registrere deg enkelt med vipps, og deretter skjer betalingen automatisk hver måned. Du vil også motta bilde av den nystelte graven hver måned.
Hos oss er alt av kostnader bakt inn i prisen. Det betyr at det aldri vil komme noen ekstra kostnader for ekstra vanning, vask av gravstein, klipp og beplanting av ny blomster.
De fleste andre aktører ser til graven din 2-3 ganger i året, hvor vi i motsetning ser til graven hver måned.
Ja, vi vil sørge for at graven din ser bra ut til enhver tid. Det betyr at vi hver måned vil besøke og stelle graven, samt sende bilde til din telefon.
Blomstene som blir plantet varierer. Vi planter oftest 2-3 typer forskjellige blomster sammen når vi planter nye blomster.
Et eksemplet på beplantning igjennom året kan være som følgende:
• Om sommeren vil det bli plantet betulia blomster ++
• Om høsten blir det plantet høstlyng ++
• Om vinteren blir det pyntet med edelgran, krans og lys
• Om våren plantes det påskeliljer og margeritter så fort værforholdene tillater det
Dersom du skulle ønske noen andre type blomster sender du oss kun en melding eller skriver dette som en kommentar når du bestiller, så fikser vi selvfølgelig dette.
Alle våre blomster kommer fra enten Mester grønn eller Plantasjen.
Vi ønsker å tilby akkurat den avtalen som er riktig for deg. Derfor er vi fleksible og kan lage helt egne løsninger etter avtale. Vi har full forståelse for at det kan være spesielle forespørsler når det kommer til gravstell. Send oss en mail til kontakt@gravpass.no eller ring på 980 33 998, så ordner vi det.
Betalingen skjer i utgangspunktet enkelt via Vipps. Skulle det heller være ønskelig med faktura via mail eller i posten, send oss en mail på kontakt@gravpass.no eller ring 980 33 998 så ordner vi det.
Så fort du har registrert deg med vipps, er det ikke nødvendig å vippse oss penger for hver måned. Det skjer automatisk.